יום ראשון, 3 במאי 2015

בשם האהבה

הזמן: סוף חודש ספטמבר,
המקום: מנצ'סטר וורומט.
המראה: השלכת בשיאה,

הר אקווניקס  Equinox, הדרך במעלה ההר התלול נקראת "הדרך לשמיים". הדרך למעלה מפותלת ותלולה וככל שעולים במעלה ההר כך הצבע הצהוב של השלכת הופך לכתום, אדום עד בורדו, מרהיב ביופיו. במעלה הדרך השיפוע הופך להיות תלול יותר ויותר, מנוע המכונית מתאמץ יותר ויותר במעלה התלול ומבעד לשימשה הקדמית של  המכונית רואים רק שמיים וקצה הדרך ממש נראית כאילו היא פוגשת את השמיים. הנוף הופך לירוק של צמחיית עצי מחט אלפיניים.
בקצה הדרך תחנה של שומר היער (רינג'ר) היות והגענו למקום לאחר תום עונת התיירות היא סגורה. השילוט מכוון אותנו לצעוד רגלית בשביל העוקף את המבנה. השלט מכוון אל היער עם ציון לנקודת תצפית. שביל למטיבי לכת, סלעים, צמחייה סבוכה,האויר מדהים וצלול, הכל מסביב רחוץ ונקי. תחושה של התעלות נפש בהליכה הזו, שקט מסביב אשר מופר רק מרחש הצעדים על השביל.
אחרי צעידה ממושכת הגענו לרחבה קטנה מעין קרחת יער, ספסל. ישבנו לנוח, הגובה והאויר הצלול מצריכים מנוחה קלה. לאחר מספר שניות קולטת העין כי ממול לספסל ישנה מצבה. אבן גרניט גדולה. על המצבה חקוקה הקדשה מר ברבו
Mr' Barbo נולד ב- 20 לאפריל 1943. " אהבנו אותו והוא השיב אהבה ללא תנאי, נאמנות והקרבה כפי שרק כלב יכול להעניק " מתחת לזה כתוב " נורה ונהרג בידי ציידים אכזריים וצמאי דם" בתאריך 24 לנובמבר 1955.
הכתוב המם אותי, על המצבה חקוקה תמונתו של מיסטר ברבו. הוא נהרג יומיים לפני היום שבו נולדתי. מאוחר יותר חיפשתי מידע על המקום ועל מיסטר ברבו. הקריאה הביאה אותי לאדם שהקים את יד הזיכרון הזו. J G Davidson נהג לטייל עם כלבו ברבו בהר שהיה בבעלותו. לאחר שמיסטר ברבו נהרג הוא פיתח את כביש הגישה שנקראת "הדרך לשמיים" ואת השביל המוליך אל המצבה. בתחילת שנות השישים הוא תרם את ההר על מנת להופכו לאיזור נופש.
המחשבה על המאמץ אותו השקיע דוידסון על מנת להעלות את אבן הגרניט הכבדה עד לשם, לסלול את הדרך ולפלס שביל, פעולה המצריכה מאמץ הנדסי מורכב. כל זאת בשמה של ידידות נפש.
את כל זאת אני כותבת בכדי להזכיר לכל אחד מאיתנו את מקומה של האהבה, התייחסות לאנשים ולבעלי חיים מתוך כבוד.
החזרה ארצה מאותו מסע הפגישה אותי עם ספר מדהים הנקרא "לחיות ולאהוב" שכתב ליאו בוסקאליה, האיש לאנשים את החיבוק.
באם בכל הסיפור הזה הצלחתי לזכיר למי מכם את ההתייחסות האנושית לאדם באשר הוא אדם ולבעל חיים באשר הוא בעל חיים מתוך אהבה וכבוד. נסו לפתוח יותר את העיניים סביב, לא רק האחרים יצאו נשכרים מכך, גם אתם.
כל ההתפתחות של רשתות חברתיות היא מראה שיש להסתכל בה. היא מציגה את בדידותו של האדם. כל אחד מאיתנו בודד. הבדידות מתחילה מהאדם עצמו ולא מהאחר. כאשר אדם זוכר את האחר הוא מקבל הרבה יותר מאשר הוא הוא נותן.
התייחסות לאדם באשר הוא אדם היא הרבה פעמים ההבדל בין בריאות לחולי. כאשר האדם מציג קושי בהתייחסות לאדם אחר הרבה פעמים בעל חיים עושה את השינוי, אפילו צמחים יכולים לפתוח את סגור ליבו. התייחסות שלא ממקום של התנשאות אלא ממקום של כולנו בני אדם ללא הבדל. כל התייחסות אנושית אל האחר מוציאה ממנו חזרה אל הנותן את הטוב ביותר. התייחסות אנושית היא צעד ראשון בתחזוקת הבריאות גוף – נפש.

מוקדש באהבה לזכרה של כלבתנו לולה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה